Asset 12 Asset 10 Asset 15 Asset 15 - - - - autodesk_icon_font_04_06_16_kl Asset 11 autodesk_icon_font_04_06_16_kl autodesk_icon_font_1_18_17_start_over-01

Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

Flo Cycling: od inżynierów mechaników do przedsiębiorców

Jon i Chris Thornham, jednojajowi bliźniacy, są podobni nie tylko z wyglądu. Mają również niemal identyczne doświadczenie zawodowe.

Po ukończeniu szkoły średniej obaj rozpoczęli studia na wydziale inżynierii mechanicznej na University of New Brunswick, gdzie po raz pierwszy spotkali się z programami AutoCAD i Inventor. Po uzyskaniu dyplomów wspólnie rozpoczęli pracę przy projektowaniu systemów kanalizacyjnych w Las Vegas, a następnie kontynuowali karierę jako inżynierowie sprzedaży.

Jednak pięć lat temu Chris wpadł na pomysł projektu i firmy. Jako triathlonista był zaskoczony wysokimi cenami obręczy rowerowych. To i rozdźwięk między jakością a cenami zmotywowały braci do założenia firmy — Flo Cycling.

Obraz za zgodą Sebrona Snydera.

„Sam nie jeździłem rowerem, ale Chris potrzebował kół wyścigowych” — mówi John. „W tamtym czasie istniały dwa typy firm. Jedne prowadziły mnóstwo badań, zajmowały się inżynierią i badały aerodynamikę. Produkowały bardzo szybkie koła, ale dystrybuowały i sprzedawały je standardowymi kanałami. Wiązało się to z wielokrotnym narzutem, szczególnie w kolarskim środowisku. Był to więc bardzo drogi produkt, którego ceny wahały się od 2500 do 3000 USD za zestaw.

Inne firmy sprzedawały produkty bezpośrednio klientowi końcowemu, co rozwiązywało problem narzutu” — kontynuuje. „Ale firmy te kupowały elementy wytworzone metodą formowania otwartego, które mógł kupić każdy. Była to bardzo stara i niezbyt szybka technologia, co sprawiało, że ceny były niższe. Produkty nie były jednak tak dobre”.

Jon i Chris wiedzieli, że ich doświadczenie w inżynierii mechanicznej pozwoli im wytworzyć rewelacyjne produkty oraz utrzymać niskie ceny dzięki modelowi bezpośredniej sprzedaży konsumentowi końcowemu. Postanowili więc zaufać intuicji i spróbować swoich sił. W pierwszych projektach FLO 60, 90 i DISC wykorzystali zarówno program Inventor, jak i AutoCAD. AutoCAD pełnił kluczową rolę w komunikacji z producentem z Tajwanu, który wymagał plików DWG.

Obraz za zgodą Flo Cycling.

„Szczerze mówiąc, nie znałem się za bardzo na częściach koła rowerowego” — mówi Jon. „Szybko się jednak nauczyłem i rozpocząłem pracę nad pierwszym projektem. W tamtym czasie wiele firm pracowało jeszcze z fizycznymi modelami i testowało je w tunelach aerodynamicznych.

Korzystanie z tunelu jest bardzo drogie — kosztuje od 600 do 900 USD za godzinę — do tego dochodzą wysokie koszty fizycznych prototypów” — opowiada dalej. „Etap szkiców przeprowadziliśmy w oprogramowaniu Autodesk a dzięki narzędziom do symulacji obliczeniowej mechaniki płynów mogliśmy bez ponoszenia kosztów przyjrzeć się, jak dany projekt będzie się zachowywać w tunelu aerodynamicznym. Gdy zaprojektowaliśmy już koła w oprogramowaniu, wyprodukowaliśmy je z odlewu i przetestowaliśmy nasze wyniki w tunelu.Stworzyliśmy bardzo szybkie koła, które stały się naszą pierwszą linią produktów”.

Obraz za zgodą Flo Cycling.

Szybko zorientowali się, że start-up wymaga hartu ducha. Jak wiele innych nowych firm również ich przedsiębiorstwo doświadczało problemów, jak choćby utrata inwestora czy komplikacje podczas produkcji. Pomimo tych przeszkód bracia przetrwali i odnieśli wielki sukces dzięki modelowi bezpośredniej sprzedaży konsumentowi końcowemu i zastosowanemu procesowi projektowania. Klienci Flo Cycling płacą o wiele mniej, a otrzymują prędkość i jakość charakterystyczne dla dużo droższych produktów.

Jon i Chris mają już na koncie osiem modeli kół, a kolejnych sześć ujrzy światło dzienne jeszcze w tym roku. Bracia nadal wprowadzają innowacje i ulepszenia do wytwarzanych kół. Najnowsze projekty Flo Cycling miały większy budżet badawczo-rozwojowy. Program Inventor stał się kluczowym elementem wieloetapowego procesu i zupełnie odrębnego podejścia, wykraczającego poza standardowe testy w tunelu aerodynamicznym.

„Chcieliśmy znaleźć sposób na opracowanie produktów w oparciu o rzeczywiste warunki napotykane przez kolarza na drodze” — wyjaśnia Jon. „Zbudowaliśmy specjalny komputer montowany na przodzie roweru i zebraliśmy 110 000 punktów danych na różnych trasach zawodów Ironman w zmiennych warunkach jazdy. Poddaliśmy te dane analizie i opracowaliśmy algorytm”.

Algorytm umożliwił znalezienie kształtów pozwalających uzyskać największą szybkość. Zamiast testować w tunelu 10 czy 12 kształtów, testowali 500. Znaleźli optymalny projekt, dzięki temu że oprogramowanie przeprowadziło wszystkie obliczenia za nich.

Obraz za zgodą Flo Cycling.

„Jeśli chodzi o aerodynamikę i prędkość, właściwie dogoniliśmy wiodące firmy działające od 20 lat” — mówi Jon. „Udało nam się tego dokonać w o wiele krótszym czasie dzięki wykorzystywanym przez nas programom i procesowi projektowania. Klienci, którzy kupują nasze koła i rywalizują na nich, płacą dużo mniej, a uzyskiwane przez nich korzyści są równe płynącym ze stosowania o wiele droższych produktów”.

Co bracia mogą doradzić innym inżynierom mechanikom, którzy chcieliby spróbować swoich sił, zakładając własne przedsiębiorstwo?

„Jeśli firma miałaby wytwarzać fizyczne produkty, trzeba zdawać sobie sprawę, że produkcja jest o wiele trudniejsza, niż się to wydaje” — mówi Jon. „Aby uniknąć wielu problemów, warto korzystać z oprogramowania, które pozwoli na wczesne wykrycie błędów i uniknięcie niepotrzebnych kosztów. Dzisiejsze oprogramowanie ogromnie usprawnia procesy produkcyjne i wytwórcze — bardziej, niż większość ludzi sobie to wyobraża”.

Zarejestruj się, aby otrzymywać najnowsze informacje i oferty

Zarejestruj się, aby otrzymywać oferty specjalne
i najnowsze wiadomości na swoją skrzynkę e-mail.

Zarejestruj się teraz
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami

Autodesk, the Autodesk logo, AutoCAD and TrustedDWG are registered trademarks or trademarks of Autodesk, Inc., and/or its subsidiaries and/or affiliates in the USA and/or other countries. All other brand names, product names, or trademarks belong to their respective holders. Autodesk reserves the right to alter product and services offerings, and specifications and pricing at any time without notice, and is not responsible for typographical or graphical errors that may appear in this document.

© 2017 Autodesk, Inc. Tüm hakları saklıdır.